Leest u aub eerst de veiligheidsvoorschriften welke staan op de homepage van deze rubriek.
Deze locomobiel werd aan het begin van de 20e eeuw gebruikt voor dorsen en ploegen. Hij werd getrokken door paarden, maar hij kan ook zichzelf voortbewegen op eigen stoomkracht, waarbij een snelheid kan worden gehaald van 3-4 km per uur.
Dit originele mooie zwart/messing stoommodel heeft een reeks technisch verfijnde details en ziet er prachtig uit.
Messing ketel met een ketelinhoud 280 cm
3. De machine heeft voorin een gedeelde rookkamer voor de condensopvang en voor het uitstoten van de rook door de in het midden scharnierbare schoorsteen. Het peilglas dient als waterstandmeter.
Vaste dubbel werkende cilinder met vliegwiel, draaiend in voor- en achterwaartse richting. Nauwkeurige manometer, veerveiligheid, orgelstoomfluit met ketting, regulateur, injectie smering, waterafvoerkraan, zwart gelakt ketelhuis met bordes en ladder.
Dit model heeft een kettingaandrijving en een bestuurbare vooras.
Alle metalen onderdelen zijn gelakt of van een veredelde metaallaag.
Stooktijd circa 15 minuten.
Type D430
|
Hoofdmaten |
|
Lengte en breedte |
|
260 x 150 mm |
|
Hoogte |
|
210 mm |
|
Ketel |
|
Doorsnede |
|
55 mm |
|
Lengte |
|
230 mm |
|
Volume |
|
280 cm³ |
|
Brander |
|
Lengte |
|
100 mm |
|
Cilindersysteem |
|
Werking |
|
Dubbel |
|
Slag |
|
16 mm |
|
Doorsnede |
|
9 mm |
|
Vliegwiel |
|
Doorsnede |
|
2 x 80 mm |
|
Geschenkverpakking |
|
345 x 160 x 210 mm |
|
|
Verhitting met vaste brandstofblokjes (apart te bestellen, zie relevant product).