PECO kent 3 railprofielen voor spoor HO, Code 100, Code 75 en Code 83.
Afmetingen:
Code 75 Code 100 Code 83
A = 0,78 mm A = 1,04 mm A = 0,79 mm
B = 1,90 mm B = 2,50 mm B = 2,10 mm
C = 1,72 mm C = 2,28 mm C = 1,70 mm
Het standaard profiel (Code 100) heeft een profielhoogte van 2,5 mm. Op dit hoge profiel kunt u rijden met alle merken, ongeacht het type wiel dat het materieel gebruikt. Er is echter één uitzondering: Trix Express materieel geeft problemen vanwege een te hoge wielflens.
Het lage railprofiel (Code 75) met 1,9 mm profielhoogte wordt waarschijnlijk het H0- en H0m-standaard-railsysteem van de toekomst, omdat dit de werkelijkheid veel meer benadert. Code 100 rail oogt tenslotte eigenlijk veel te grof.
Wilt u echter gaan bouwen of overstappen op dit profiel en heeft u al (vooral ouder) rijdend materieel, denk er dan om dat de wielflenshoogte van uw materieel een probleem zou kunnen vormen. Meet het eerst op en let er daarbij dan op, dat de wielen niet over de railschoenen mogen hobbelen.
Combineren van wissels en kruisingen van de profielen 75 en 100 is goed mogelijk, omdat ze van hetzelfde ontwerp zijn, behalve het 3-weg wissel. Zo zou u bijv. een Code 75 3-weg wissel in een Code 100 systeem kunnen gebruiken, als u dat wenst, maar ook andersom.
Tenslotte is er het railprofiel (Code 83) met een hoogte van 2,1 mm. Dit wordt meestal gebruikt voor emplacementen naar voorbeeld van het Noord-Amerikaanse spoor.
Stapt u dus over op het PECO-Finescale-railsysteem en geniet van ongestoord rijgenot op het laagste railprofiel.